maanantai 19. tammikuuta 2015

Hyväminä


Niinkuin otsikossa sanotaan, hyvä minä, sillä vihdoin olen saanut ryhdistäydyttyä, ja jaksanut ajaa molemmat ponit samana päivänä. Pahoittelen taas näitä kännykkäkuvia, mutta kaipa ne parempia ovat kun ei mitään.
Sunnuntaina olin taas Heidin mukana töissä, ja tallin hoitamisen jälkeen ajoin siis molemmat ponit. Olen todennut, että minun on pakko ajaa eka Rolla, koska vaikka mulla innostusta tuon kanssa riittääkin, niin motivaatio hukkuu johonkin aina illan pimentyessä, kun Zoko on jo ajettu, ja olisi vaan niin paljon helpompaa vaikkapa irtojuoksuttaa Rolla. Zokon kanssa tuota samaa ei jostain syystä ole, vaan aina menen mielelläni sitä ajamaan. Syynä saattaa olla se, että Zokon kanssa ei todellakaan joudu tehdä niin paljon töitä, vaikka keskittyä pitää senkin kanssa. Rolla on vaan välillä vähän haastavahko tapaus, eikä siinä mitän, se on varmaan se piirre mistä eniten pikkuponissa pidän, ja se sen viattomuus heti sen jälkeen kun se on tehnyt jotain pahaa.
Noh, jokatapauksessa, ajoin siis Rollan ensin, ja käytiin semmoinen 7km lenkki, ihan kunnon lenkki siis, kun otta huomioon tuon raskaan lumen. Kun pääsin tallille takaisin, niin selvisi, että Rollaa tuli katsomaan joku tyttö, kun Rolla on siis tarjolla ylläpitoon. Tosi harmi siis, että tällä kertaa päätin ajaa eka Rollan.


Zokon kanssa taas menin myös 7km, mutta eri reitin kylläkin. Mentiin rauhallista hölkkää, kun tie oli niin kamalassa kunnossa. Jotkut kohdat olivat myös niin jäässä, että käveltiin ihan suosiolla. Ja muuten sitten olikin vain sellaista auraamatonta lunta, ja plussakeli kun tosiaan oli, niin oli erittäin raskasta. Tien kauheaksi teki myös se, että kun siitä on jo muutamaan kertaan kärryillä/hevosella menty, niin on ihan kuoppaista, ja kärryjen renkaista on jäänyt jäätävät urat, joihin sitten ponien kärryt valuivat kokoajan. Ei yhtään kivaa, voisi jo tulla kevät, tästä talvesta on saatu niin tarpeeksi.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti